Diet secara sihat

Salam....saya rasa nak b'diet pulak sebab dah ada komen
 kat facebook menyatakan saya gem*k. Komen tu buat hati ni kurang senang pulak lagipun memang padan pun jadi macam tu sebab saya ni lepas study bulan 12/2010 hari tu...tak kerja langsung.hihiii..:)...
Realitinya memang badan ni dah berisi..mybe 60kg and above...dulu 50kg je...
So...saya nekad untuk m'gembalikan bentuk tubuh yang di impikan dengan mendapatkan nasihat pakar di....London WEIGHT Management.(ahahhaa..gurau je)..Saya hanya akan mengamalkan cara pemakanan yang betul dan tips kesihatan kat internet ni je.:P..




1. Elakkan garam - kreatifkan dgn menukar herba / rempah ratus.
2. Jangan makan daging proses: Hot Dog, burger, bebola daging...
3. Jangan makan sayur dalam tin.
4. Elak makanan bergoreng, kuli ayam, lemak daging, makanan segera.
5. Hadkan Kafein: kopi
6. Jauhi bahan pengawet, pewarna, perasa.
7. Awas lemak tersembunyi: santan dlm kari, nasi lemak, rot canai...


Wahhhhh...semuanya yang saya suka...huhu...terpaksa akur...demi diet saya...Tunggu perubahan...........can't wait!!!!!!!!
Wasalam..



sudah baca,sila komen..hihiii

2 comments:

Post a Comment

The BEST Blogger!!!

Syawalne Wish.....

Diet
Bercinta
Update blog
Kerja
Slim
nikah

Jom Join Exchange Link!!!

Copyright © April 2011 www.mineonlyaku.blogspot.com Created By:Syawalne